Købsbetingelser

Tilmelding
Når du har tilmeldt dig og har betalt, modtager du en kvittering samt en tilmeldingsbekræftelse pr. mail, indeholdende bl.a. startdato, mødegange, mødetid og sted.

Betaling
Du betaler med kreditkort eller MobilePay via hjemmesiden. Vær opmærksom på, at du først er tilmeldt når vi har modtaget din betaling. Husk at gemme både kvittering for betaling samt din tilmeldingsbekræftelse.
Betalinger bliver foretaget i DKK - danske kroner.

Holdstart
Gem din tilmeldingsbekræftelse, som du vil modtage i en mail efter din tilmelding. Dér står vigtige oplysninger om det kursus, foredrag eller arrangement, som du er tilmeldt.
Har du ikke hørt fra os efter din tilmelding, skal du blot møde op på undervisningsstedet den angivne dato og tidspunkt for holdstart. Er du i tvivl, så ring til kontoret.

Holdinformationer
Du kan altid finde dit hold på hjemmesiden ved at søge på holdnummeret og se mere om fx mødegange og datoer. Der kan fremkomme aflyste mødegange, der ikke fremgår, hvis kurset/arrangementet lige er blevet aflyst, eller vi ikke har fået information om ændringer.

Materialeudgifter
Medmindre andet er anført, skal kursusmaterialer betales særskilt af deltagerne.

Aflysning
Hvis kurset, foredraget eller arrangementet ikke oprettes, får du besked på mail og deltagergebyret tilbagebetales. Har du tilmeldt dig via hjemmesiden, får du automatisk det indbetalte deltagergebyr sat ind på det betalingskort, som blev brugt ved tilmelding. Har du betalt på anden måde, er det dit eget ansvar at kontakte os med registrerings- og kontonummer, så vi kan tilbagebetale beløbet til dig.
Hvis vi bliver nødt til at aflyse en mødegang, for eksempel pga sygdom eller problemer med undervisningslokaler, sender vi en sms eller mail til dig så hurtigt som muligt. Som kompensation for aflyste mødegange pga ovenstående tilbydes erstatningsgange.
Det er dit ansvar, at vi har dine opdaterede kontaktoplysninger. Det vil i tilfælde af aflysning spare dig for ærgrelsen ved at gå forgæves.

Følgende berettiger ikke til delvis eller hel tilbagebetaling

  • Ændring af undervisningssted
  • Ændring af underviser
  • Aflysning pga. undervisers sygdom (der vil blive tilbudt en erstatningsgang)
  • Lokaleaflysning (der vil blive tilbudt en erstatningsgang)
  • Udsættelse af holdstart (med mindre den nye dato berettiger til den altid gældende afmeldingsfrist på 2 uger før opstart)

I tilfælde af ekstraordinære hændelser, udbrud af en epidemi/pandemi eller lignende, som påvirker afholdelsen af undervisningsaktiviteter, vil vi så vidt muligt forsøge at gennemføre undervisning på alternative og/eller supplerende måder.
Det kan derfor forekomme, at undervisningen vil fortsætte som onlineundervisning, med holdopdeling eller under lignende alternative former.
I tilfælde af at undervisningen udsættes eller sættes i bero, vil den undervisning, du måtte mangle i den pågældende periode, så vidt muligt blive tillagt i sidste ende af dit undervisningsforløb.

Foredrag og arrangementer
Ved ekstraordinære hændelser, som berører afholdelsen af et foredrag eller et arrangement, gør vi vores yderste for at finde en ny dato for afholdelsen, hvor din billet vil være gældende.

Force majour
Hvis der efter tilmelding og inden et kursus afsluttes, opstår en situation, som LOF ikke har kontrol over eller har kunnet forudsige, fralægger LOF sig ansvaret for kursets hele eller delvise gennemførelse. Kan en situation henføres under begrebet force majeure, vil der ikke ske tilbagebetaling for ikke-gennemført undervisning.

Vi vil naturligvis altid tilstræbe at gennemføre undervisningen på anden måde.

Framelding
Framelding med tilbagebetaling af kursusgebyr kan ske uanset årsag indtil 2 uger før kursusstart, dog fratrukket et administrationsgebyr på 75 kr.
Herefter er tilmeldingen bindende og kursusgebyret kan ikke refunderes.
Samme regler gælder foredrag.
Tilbagebetaling af kursusgebyret kan uanset årsag ikke ske i tilfælde af ophør i løbet af kursusperioden.

Ved ture og udflugter kan afmelding ske inden sidste frist for tilmelding for det enkelte arrangement, dog fratrækkes et administrationsgebyr på 75 kr. ved refusion af deltagergebyret. Herefter er tilmeldingen bindende og deltagergebyret kan ikke refunderes.

Fejl og mangler
Vi arbejder hårdt på at undgå det - men tager alligevel forbehold for fejl og mangler, lærerskift, kommunale/lejede lokalers standard og udstyr samt ændring af undervisningssted og forløb.

Øvrige betingelser ved køb
Køb af kurser, foredrag og arrangementer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, jvfr. forbrugeraftalelovens § 18 stk. 2.

Deltagelse i alle LOF Midtjyllands aktiviteter foregår på eget ansvar. Brug af udstyr i lokaler, undervisningsmaterialer m.v. sker ligeledes på eget ansvar. Se i øvrigt afsnittet om Forsikring.

Handicap-undervisning (H)
Hold mærket (H) er specielt rettet til deltagere med et fysisk eller psykisk handicap, som betyder, at man har brug for særlige hensyn og ikke kan deltage på et af de almindelige hold inden for samme emne. 
Alle deltagere på hensyntagende hold skal skrive under på, at de har dette behov. Erklæringen - kaldet handicaperklæring - skal underskrives hurtigst muligt efter opstart på holdet (underviseren har listen).
LOF Midtjylland afgør ikke om du har dette behov for hensyntagende undervisning, det gør du selv - og du underskriver på "tro og love". Vi gemmer erklæringen, hvis kommunen vil se den.

Betaling med kreditkort/MobilePay
Når du foretager din bestilling og betaling, vil alle indtastede oplysninger blive SSL-krypteret via en sikker linje, som er godkendt af PBS International A/S. Du kan læse mere om betaling og sikkerhed på nettet hos PBS og hos Forbrugerrådet.

Betalingen bliver hævet ved bestilling af aktiviteten.

Dine kortoplysninger er registreret i en krypteret betalingstjeneste.

Persondatapolitik
LOF er ansvarlig for de data og oplysninger vi beder dig om, når du tilmelder dig vores aktiviteter. For at passe godt på dine data har vi lavet en politik for, hvordan vi behandler dem. Vores persondatapolitik er ment som en hjælp til at forstå, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem samt hvad vi anvender dem til.
Du kan læse vores Persondatapolitik for LOF Midtjylland her


Klagemuligheder
Hvis du er utilfreds med eller vil klage over et kursus, foredrag eller arrangement købt hos os, bedes du henvende dig pr. mail til kontor@lof-midtjylland.dk.

Hvis ikke dette er tilfredsstillende, har du mulighed for at indgive en klage til Center For Klageløsning i Konkurrence-og Forbrugerstyrelsen.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse foreningens e-mail som er kontor@lof-midtjylland.dk



Sidst ændret 1/10 2024.