Det er ærgerligt med et fantastisk arrangement og ingen deltagere. Her er lidt materiale, der kan inspirere og hjælpe jer på vej!
Bæredygtighed kan være en måde at tiltrække nye målgrupper til jeres aktiviteter. Bæredygtighed kan også betyde nye aktiviteter. Det er derfor oplagt at overveje, hvordan de skal markedsføres.
Start med at overveje, hvem målgruppen er. Når I har styr på dem, kan I finde ud af, hvilke medier de bruger. Læser de lokalavisen, er det oplagt at lave en pressemeddelelse til de lokale medier. Nye tiltag i lokalområdet er nemlig gode historier.
Måske skal I have gang i Facebook eller Instagram med et godt opslag, en annonce eller et boost.
Men oftest skal I kombinere flere medier for at nå ud med budskabet.
Husk, at bæredygtighed er noget, der optager andre lokale foreninger. Det kalder på samarbejder med fx landboforeningen, naturfredningsforeningen, biavlere, gartnerier, vognmandsfirmaer, keramikere og fjernvarmeselskaber. Sammen kan I sprede budskabet om aktiviteterne.