Markedsføring

Det er ærgerligt med et fantastisk arrangement, og ingen deltagere. Her er lidt materiale, der kan inspirere og hjælpe jer på vej!

Hvis bæredygtighed er et nyt emne for jer, og I måske også tænker, at det er en anden målgruppe, der er optaget af det, end dem der i dag deltager i jeres aktiviteter, skal I måske også tænke på, at markedsføre aktiviteterne på nye måder. 

 

Pressemeddelelser til de lokale medier er altid godt. I sær i de mindre lokalsamfund er der stor interesse for at skrive - og læse - om lokale tiltag. 

Men ellers er det måske de sociale medier, der er en oplagt platform. Og ja, det er en jungle. Lidt (betalt) annoncering på Facebook kan nogen gange række; andre gange må flere tiltag i brug. 

Og så er netværk alfa og omega. Når det kommer til bæredygtighed, har I garanteret op til flere lokale foreninger, der er optaget af emnet, fra forskellige vinkler. Det kan fx. være Landboforeningen, og det kan være Naturfredningsforeningen. Biavlere, gartnerier, vognmandsfirmaer, keramikere og fjernvarmeselskaber. Ja der er stort set ikke nogen, der i disse år er uberørte af bæredygtighed, og hvis I sørger for at nogen af dem, der berørt lokalt, får en direkte invitation, er chancen for, at de tager andre med, stor.