Ofte stillede spørgsmål
Ofte stillede spørgsmål
Jeg har ikke modtaget faktura eller bekræftelse
Når du tilmelder dig, modtager du to e-mails: 1 med en faktura/kvittering og 1 med en bekræftelse på din tilmelding.
Har du betalt med betalingskort eller Mobilepay ved tilmelding via hjemmesiden, fungerer fakturaen som kvittering.
Tjek evt. din mappe for spam/uønsket post, hvis du ikke kan finde mailen. Findes den ikke der, kontakt os gerne på tlf. 87 26 23 26 for genfremsendelse.
Jeg har ikke fået billetter til det foredrag, jeg er tilmeldt
Vi sender ikke billetter til hverken foredrag eller ture/besøg (du får blot en kvittering som ved øvrige hold).
Når du er tilmeldt og har betalt, får du en plads til arrangementet og vores LOF-repræsentanter har dig registreret på deltagerlisten. Du skal derfor blot oplyse dit navn ved ankomst og behøver ikke medbringe noget.
Ved vores foredrag er der unummererede pladser, medmindre andet er oplyst.
Hvornår er der tilmeldingsfrist?
Hvis der er en tilmeldingsfrist, fremgår det på hjemmesiden ved holdinformationerne.
Vi anbefaler dog altid at man tilmelder sig, når man finder det hold/arrangement man er interesseret i. På den måde er man sikker på en plads – og undgår ærgrelsen ved at et hold må aflyses pga. manglende deltagere. Hvis et hold må aflyses, får man pengene tilbage med det samme.
Hvad sker der, hvis en mødegang aflyses?
Du får besked på sms og/eller mail. Det er derfor vigtigt at du holder os opdateret med dine kontaktoplysninger.
Som udgangspunkt erstattes en aflyst mødegang ved forlængelse af forløbet. Kun hvis det ikke er muligt, refunderes beløbet.
Hvad sker der hvis mit hold aflyses?
Hvis et kursus må aflyses, sker det som regel ca. 8 dage før planlagt start, og du får selvfølgelig det fulde beløb retur med det samme. Du får besked på mail og sms.
Jeg vil gerne afmeldes – kan jeg få pengene tilbage?
Hvis du afmelder dig senest 2 uger før startdagen kan du få deltagergebyret tilbage, dog fratrukket 75 kr. i administrationsgebyr.
Hvis du afmelder dig (uanset årsag) senere end 2 uger før kursusstart er tilmeldingen bindende, og beløbet refunderes ikke.
Bemærk: Manglende betaling betragtes ikke som afmelding.
Jeg har været syg/skal på rejse midt i mit kursusforløb – kan jeg få refusion?
Desværre ikke. Hvis du er forhindret i at deltage i mødegange undervejs, kan vi ikke give refusion for de gange, du går glip af.
Kan jeg skifte til et andet hold?
Ja, hvis der er ledige pladser.
Kontakt os for nærmere aftale på tlf. 87 26 23 26 eller mail: kontor@LOF-Midtjylland.dk.
Kan jeg blive tilmeldt et hold, der allerede er startet?
Ja, hvis der er ledige pladser. Du betaler kun for de resterende mødegange.
Hjemmesiden regner automatisk ud hvad din pris vil være, da den selv fratrækker allerede afholdte mødegange.
Kan jeg få en prøvetime?
På nogle af vores hold er der mulighed for en prøvetime. Kontakt kontoret for at høre om det kan lade sig gøre på det hold, du er interesseret i.
Er materialer med i prisen?
Ved hvert hold står det anført hvad du skal medbringe til undervisning.
Hvis ikke andet er anført, skal du selv betale materialer.
Er du tilmeldt et sprogkursus, anbefaler vi at du først køber bøger efter 1. mødegang.
Hvorfor skal I bruge mit CPR-nummer?
Hvis du er pensionist, bosiddende i Viborg Kommune, og skal deltage på et kursus i Viborg Kommune, kan du få pensionisttilskud. For at få pensionisttilskuddet skal du oplyse dit CPR-nummer.
På hensyntagende hold/handicap hold skal du i de fleste kommuner oplyse dit CPR-nummer.
Ifølge Folkeoplysningsloven skal vi bruge det fulde CPR-nummer, hvis du tilmelder dig et kursus uden for din bopælskommune.
CPR-nummeret bruges udelukkende til tildeling af tilskud fra kommunerne, LOF er blot forpligtet til at indhente det og videreformidle til kommunerne.
Sidst opdateret 04.11.2025