Yoga for dig og dit barn

Opstarts dato er den 26. jan 2020, Velkommen på holdet

Børne– og familieyoga hjælper dig og dit barn med at finde ro, mærke og lytte til jer selv. Det regulerer og beroliger følelseslivet hos børn som hos voksne -I bliver mere harmoniske og glade. 

Kunne du og dit barn tænke jer at finde mere ro?

Prøv vores Børne - og familieyoga om søndagen på Trekronerskole i Roskilde. 

Første undervisnings dag er gratis, så hvis du ønsker en prøvetime først møder du op på den første mødedato, herefter kan du tilmelde dig holdet på vores hjemmeside eller til læren.

Sorter efter

søndag den 12.01.20

Børneyoga/leg 4-6 år i følge med voksne LIGE UGER, kl.10-11 På Trekroner Skole

  • Ledige pladser
  • Roskilde
  • Er startet - kl. 10:00 - 10:55 om søndagen
Børneyoga lærer 

Børneyoga/leg  fra 4-6 år, sammen med en voksen. Familieyoga og leg er en skøn måde at bevæge sig sammen på. Vi skal udforske yogaens univers og bruge vores kroppe både udvendigt og indvendigt. Vi skal være modige som løver og strække os som hund...

Se hold og info

Børneyoga 6 - 10 årig i følge med voksne LIGE UGER

  • Næsten fyldt
  • Roskilde
  • Er startet - kl. 11:00 - 11:55 om søndagen
Børneyoga lærer 

Yoga for børn fra 6-10 år, sammen med en voksen. Familieyoga er en skøn måde at bevæge sig sammen på. Vi skal udforske yogaens univers og bruge vores kroppe både udvendigt og indvendigt. Vi skal være modige som løver og strække os som hunde og ka...

Se hold og info

Børneyoga i Roskilde hjælper dig og dit barn med at finde ro, mærke og lytte til jer selv. Det regulerer og beroliger følelseslivet hos børn som hos voksne - I bliver mere harmoniske og glade ved at deltage i børneyoga i Roskilde.

Familieyoga i Roskilde er en skøn måde at bevæge sig sammen på. Vi leger med yogaøvelserne og fortæller historier med hele kroppen.

Vi bevæger hele kroppen i yoga for børn og voksne i Roskilde og inddrager redskaber, der stimulerer sanserne og styrker motorikken. Vi sår også de første frø til at dit barn lærer selv at finde sin indre ro. 

I børneyoga i Roskilde indgår elementer af musik, rytmik og kreativ læring og der er plads til alle uanset forudsætninger.

Yoga for børn i Roskilde tager udgangspunkt i den klassiske yoga og leger med dem alt efter alder.

Børneyoga i Roskilde er en god tid for børnene. Børneyoga i Roskilde er sjove fysiske øvelser og en opdagelsesrejse indad i sig selv.

 

 

Program i kan følge når der ikke undervises. af Underviser Lea Reinemo

Roligt program (Yin yoga)

Hver stilling laves i ca. 2-6 min. Husk at mærke efter i stillingerne - man må gerne kunne mærke strækket men det skal ikke være smertefuldt. Når du har været i stillingen lidt tid, vil du ofte kunne komme dybere ind i stillingen. Efter hver stilling hold pause i shavasana/barnets stilling/på maven inden du forsætter.

Under hver stilling er der beskrevet hvordan du kan bruge puder/tæppe til at give støtte i stillingerne. Det er en god idé at have flere tæpper og en større pude (eller en pølle hvis du har sådan en) ved siden af din måtte.

 

Asana/yogastilling

Beskrivelse

Shavasana

Start med at slappe af og mærk efter i krop og sind hvordan du har

det i dag

Åndedræt

Vend opmærksomheden mod dit åndedræt og hvordan det flyder helt naturligt

Tag tre dybe vejrtrækninger

Sidestræk

Løft armene op over hovedet og stræk først kroppen mod venstre (som en banan form)

Kom tilbage til midten og stræk kroppen mod højre

Ananda balasana / happy baby

Bøj knæ, løft fødderne op mod loftet og ud til siden Tag fat omkring fødderne eller anklerne

Pres knæ ned mod maven/siden af maven Underbenene er lodrette og ryggen i gulvet

 

Støtte: læg et tæppe eller en pude under lænden

Universal stræk

Fra shavasana starter du med at bøje højre ben

Herfra lægges knæet over på den venstre side af kroppen, mens du twister i overkroppen

Læg venstre hånd på knæet og højre arm ud langs siden Drej hovedet og kig efter højre arm

Skift side

 

Støtte: Læg en pude under knæet eller den udstrakte arm

Shavasana

Herefter skal du op og sidde

Pachimottanasan / foroverbøjning

Stræk benene frem foran dig, sørg for at du sidder på siddeknoglerne

- Bøj gerne benene

På en indånding løfter du armene over hovedet og retter ryggen På en udånding folder du dig ned over benene

 

Støtte: Læg en pude (gerne en større pude) under knæ

Du kan også lægge et tæppe under knæ (og have forholdsvist strakte ben) og derudover lægge en større pude over benene som du kan

hvile overkrop og hoved på

Baddha konasana / sommerfuglen

Læg knæ ud til siden og saml fødderne Fold overkroppen ned mellem benene

 

Støtte: Tæppe under knæ og en større pude under overkrop/hoved

Makarasana / krokodillen

Læg dig på maven

Saml storetæerne og lad hælene falde ud til siden

Lav en pude til ansigtet med hænderne eller lad armene ligge langs siden af kroppen

Salamba bhujangasana /støttet cobra

Løft overkroppen op fra gulvet og læg underarmene i måtten under dig

Hold skuldrene aktive og nede

Mandukasana / halv frø

Du ligger på maven i makarasana

Herfra løfter du højre knæ op langs siden af kroppen

Begge hofter bliver så vidt muligt i gulvet

 

 

 

Støtte: Læg et tæppe ind under lår/hofte

Shashankasana

Fra makarasana glider du langsomt tilbage i shashankasana

 

Støtte: Læg et tæppe eller en pude under hoften Juster afstand mellem knæ

Læg en pude under panden eller stabl begge hænder og læg under panden

Malasana / yogi squat

Kom op på hug og lav god afstand mellem fødderne Sid i dyb squat med ryggen nogenlunde ret

Saml hænder i bedestilling og placer albuerne i knæhaserne Brug albuerne til at presse knæ ud til siden og åbne hoften

 

Støtte: Hvis det er svært at få hælene i måtten så læg et tæppe under hælen

Stillingen kan også laves op ad væggen således væggen hjælper med at holde ryggen ret

Afspænding

Læg dig godt tilrette i shavashana med et tæppe over kroppen

Luk øjnene og slap af for en stund (sæt eventuelt en alarm hvis du er bange for ikke at vågne igen ;)