Yoga-festival ved LOF Midtjylland

    Vi gentager succesen fra sidste år og skyder årets yoga sæson ved LOF Midtjylland i gang med en dag i yogaens tegn.
    Dagen igennem vil vores dygtige undervisere præsentere dig for de fleste af de yogagrene, vi tilbyder ved LOF Midtjylland.

    Så tag din veninde, far, kæreste, ven, svigermor, mor under armen og kom til en dag fyldt med inspirerende yoga, og tid til at slippe verden udenom for en stund og fordybe dig i yogaens mangfoldige verden.

    Du kan ved hver workshop vælge imellem 3 undervisere/temaer. Længere nede i teksten er en længere beskrivelse af hver yogastil.

    PROGRAM:
    Kl. 09.00-09.20: Ankomst (kom gerne i god tid)
    Kl. 09.20-09.30: Fælles velkomst i foyeren foran kontoret.

    Kl. 09.30-10.25: Workshop 1:
    Hanne Sølund: Yin power
    Lotte Mirsal: Pilates - basis
    Astrid Kloch: Hatha Flow

    Kl. 10.35-11-30: Workshop 2:
    Hanne Sølund: Hatha yoga
    Lejla Elisabeth: Yoga og ayurveda - Krop og sind balance
    Michelle Nardonne: Iyengar yoga

    Kl. 11.30-12.10: Fælles frokost med mad fra Reborn
    kl. 12.10-12.50: Fælles oplæg: Ayurveda - livsstil i balance v/Lejla Elisabeth

    Kl. 13.00-13.55 - Workshop 3:
    Astrid Kloch: Restorativ Yoga
    Lotte Mirsal: Blid hatha flow
    Aase Hellerup: Yin yoga

    Kl. 14.05-15.00 - Workshop 4:
    Trine Guldager: Pantanjali Yoga
    Gerda Blaaberg: Yoga med fokus på åndedræt
    Michelle Nardone: Mindfulness

    I løbet af dagen bliver der i pauserne serveret te, kaffe og frugt.

    Det er muligt kun at købe halvdagsbillet formiddag incl. frokost og fælles oplæg (kl. 10.00-13.00) eller eftermiddag incl. frokost og fælles oplæg (kl. 11.30-15.00).

    Efter din tilmelding vil du modtage en mail d. 9. august, hvorpå du kan tilmelde dig de workshops, du ønsker at deltage på.

    Sidste frist for tilmelding er tirsdag d 17/8.

    Beskrivelse af modulerne:

    Fælles oplæg efter frokost for alle deltagere:
    Ayurveda - livsstil i balance. Oplæg med ayurvedas syn på sensommeren og det tidlige efterår, og hvordan det påvirker os. Der kommer masser af tips en afblanaceret afslutning på sommeren og til at tage hul på den ny sæson.

    Yoga og Ayurveda - krop og sind i balance v/Lejla Elisabeth
    I denne workshop arbejder vi med yogaøvelser ud fra et ayurvedisk synspunkt og undersøger hvordan vi kan balancere krop og sind i forhold til årstiden, tidspunktet og den enkeltes udgangspunkt.

    Blid Hatha yoga v/Lotte Mirsal
    Tempoet vil være roligt, og øvelserne knap så intense, så nærvær og opmærksomhed er på sammenspillet mellem krop og åndedræt. Her er tid til bare ’at være’ - Flytte fokus fra hverdagens mange gøremål og finde ned i kroppen og blive opmærksom på, hvad den fortæller os.
    Samtidig blidt styrke kroppen gennem de forskellige yogaøvelser enten sammensat i små flows eller som enkeltstående øvelser. Også lange stræk der øger kroppens smidighed og løsner op for spændinger er en del af denne time. Timen sluttes af med en lille afspænding.

    Pilates v/Lotte Mirsal
    Vi starter timen med en lille præsentation af pilatesmetoden efterfulgt af et program sammensat af basis pilatesøvelser.
    Åndedræt, bevægelse, holdning, balance og kernestyrke er grundelementerne i pilates.
    I et roligt tempo arbejder vi med funktionelle bevægelser, styrke,og stabilitet samt forbedrer din krops holdning og balance. Du får tonet din krop og gjort dine muskler lange og smidige.

    Yin Yoga v/Aase Hellerup
    Kom og få en smagsprøve på Yin Yoga, som er en rolig og meditativ yogaform, hvor vi arbejder med at smidiggøre vores, ofte lidt stramme, bindevæv. Vi fordyber os i stillingerne, hvilket giver os mulighed for at frigøre de dybe spændinger, som har en tendens til at hobe sig op i vores krop og vores sind. Vi går stille og roligt til værks, og alle kan være med, da vi møder kroppen lige præcis der, hvor den er.
    Mindful Yoga (incl. intro Blid Mindful og 65+ yoga) v/Aase Hellerup

    Mindful yoga v/ Aase Dam Hellerup
    I Mindful yoga er øvelserne enkle at gå til og udføres i et roligt tempo, da vi har stor fokus på at "mærke efter". Det bevidste åndedræt er vores anker, da åndedrættet giver os en dyb og direkte kontakt til krop og sind. Kort sagt: vi er ’mindful’ – nærværende. Har du tendens til stress og for meget tankemylder, så får du her muligheden for at snuse til denne yogaform. Jeg til også kort introducere Blid Mindful Yoga/60+ yoga, som også indgår i LOF’s brede yogaprogram.

    Patanjali Yoga v/Trine Guldager
    Patanjali Yoga er en yogaretning bygget på principperne fra Hatha Yoga og Iyengar Yoga. Der inddrages forskelligt yogaudstyr til at understøtte kroppen, hvor det er nødvendigt for at arbejde så korrekt, anatomisk og intelligent som muligt. Hvilket betyder at alle kan få optimalt ud af træningen uanset niveau og form. Der arbejdes med styrke og gode velgørende stræk men også med smidighed og balance, hvilket gør det til en styrkeopbyggende og aktiv yogaform men med øje for det blide og bløde.

    Yoga med fokus på åndedrættet v/ Gerda Blaaberg
    Gerda giver et indblik i, hvordan et optimalt åndedræt påvirker kroppens nervesystem positivt. Timen vil bestå af øvelser, der stimulerer og forbedrer et velfungerende åndedræt samt yogaøvelser, hvor åndedrættet indgår i helheden.

    Mindfulness v/ Michelle Nardonne
    Kernen i mindfulness er at kroppen er en afspejling af sindet, og at sindet er en afspejling af kroppen. Når vi kommer ned i tempo kan vi observere og 'embody' vores indre landskab, og bevidst genoprette balance i vores mindbody. Vi vil desuden bruge værktøjer som bevægelse, meditation, visualisering og afslapning til at åbne yderligere op for forbindelsen mellem kroppen og sindet, og tydeliggøre den bro som befinder sig imellem dem.

    Iyengar Yoga v/Michelle Nardonne
    Vi sætter opmærksomhed på krop, sind og åndedræt, mens vi træner, og udvikler styrke, smidighed og afspænding i samme forløb. Der arbejdes med de grundlæggende stillinger med fokus på din egen krops behov. Metoden er sikker og effektiv. Herigennem opnås en større kropsbevidsthed, udholdenhed og en bedre koncentrationsevne og dermed et større mentalt og fysisk overskud.
    Iyengar Yoga har en bred målgruppe. Uanset din alder, erfaring eller kondition kan Iyengar Yoga vil hjælpe dig til at få det bedre i din krop.

    Hatha flow v/Astrid Kloch
    Vi bevæger os blødt og dynamisk gennem de klassiske yogastillinger med det formål at skabe afløb for den overskydende varme i krop og sind, der kan hobe sig op i de varme sommermåneder. Du vil efterlade klassen med fornyet energi, klarhed, styrke og glæde. Der vil være blide stræk, styrkende bevægelser og meditative stunder, altsammen forbundet i et blidt flow. Vi afslutter med en dyb og nærende afspænding

    Restorativ Yoga v/Astrid Kloch
    En særlig blid yogatime, der beroliger sindet og skaber balance i nervesystemet. I et roligt tempo bevæger vi os igennem en række dybdeafspændende stillingerne, primært liggende, og understøttet af pudder, tæpper og blokke - så du trygt kan give slip for en stund.
    Vi er i stillinger i alt mellem 5-15 minutter ad gangen, og timen vil også indeholde meditation og åndedrætsarbejde.
    Føler du dig stresset, urolig eller fortravlet, så vil en restorativ praksis være balsam for krop og sjæl. Men også for dig, der gerne vil finde dit stille sted for en stund.

    Hatha Yoga v/Hanne Sølund
    Yogaen du møder her er en blanding af både stående, siddende og liggende stillinger, samt flow, der veksler fra en stilling til en anden, i takt med din vejrtrækning.
    Yogaen er med til at træne din balance, styrke, udholdenhed, smidighed samt opøve indre styrke og ro.
    Jeg guider dig via åndedrættet hele vejen, så du trygt kan følge mine instruktioner, vende blikket ind ad og lade yogaen stilne dit sind.
    Certificeret yogalærer ved Simon Krohn og Soham Johansen.

    Yinpower v/Hanne Sølund
    Vi arbejder med at skabe plads i kroppen, skabe blødhed og elasticitet, så du lettere kan komme ud af sengen om morgenen, nå dine fødder, ordne haven, komme ned på gulvet og lege med dine børn eller børnebørn, forbedre dit løb, din sport.
    Yinpower er også medvirkende til at forbedre din fordøjelse, din udrensning og din søvn.
    Fortrinsvis siddende og liggende stillinger, hvor vi er i 2-5 minutter eller mere.
    Alle kan være med. Yin Power er for alle med en krop.
    Certificeret Yinpower yogalærer ved Kristine Marie Rost.


    Praktisk info

    Der er udstyr til rådighed, så du behøver kun at medbringe udstyr, hvis du gerne vi bruge dit eget.

    Nummer
    2257110 - Yoga-festival ved LOF Midtjylland
    Første mødegang
    søndag den 21.08.22 kl. 09:30 - 15:00
    Undervisere
    Adresse

    LOF Midtjylland, Vævervej 10 C, 1. sal, 8800 Viborg

    Se på kort

    Mødegange
    1
    Pris
    Deltager hele dagen
    DKK 395,00
    Formiddag og frokost
    DKK 225,00
    Eftermiddag og frokost
    DKK 225,00
    søndag den 21.08.22

    Kl. 09:30 - 15:00

    LOF Midtjylland

    Vævervej 10 C, 1. sal, 8800 (Lokale 9)

    Se på kort