• Pia Lago

    Pia Lago er certificeret lyengar *yogalærer. Går selv til ugentlige yogaklasser og deltager ofte på kurser med både danske og udenlandske yogalærere. Hun lægger vægt på, at undervisningen foregår i en afslappet atmosfære. 2 klasser er aldrig ens, og hun differentierer undervisningen, så alle udfordres efter det niveau, de er på.   Send gerne en sms til Pia på 4092 5162, hvis du en dag ikke kan komme.

Yoga uge

At lave yoga hver dag giver mulighed for fordybelse. På den måde kan du på egen krop og sjæl opleve og mærke indre ro. Derved frigøres spændinger og frustrationer, som ellers kan hobe sig op i kroppen som følge af en travl og til tider stresset hverdag,

Mandag den 1. juli:  Fokus på stående stillinger og balanceøvelser. De stående stillinger styrker og smidiggør hele kroppen og øger jordforbindelsen.. Balanceøvelser øger balanceevnen og træner både fysisk og mental ligevægt.

Tirsdag den 2. juli:  Fokus på siddende stillinger og bugstyrkende øvelser. Det er vigtigt at sidde korrekt. God holdning sikrer, at der ikke lægges forkert pres på knogler og muskler, som medfører smerter og med tiden fører til nedslidning.

Onsdag den 3. juli:  Fokus på drejninger og liggende øvelser. Mange af dagligdagens bevægelser er asymmetriske, hvorved dele af kroppen ikke får blodforsyning nok og bliver stive. Drejninger løsner ryggen, masserer de indre organer og påvirker fordøjelsen gunstigt. De liggende øvelser strækker maven og lyskerne blødgøres. Samtidigt er det ofte mere trygt at lave liggende øvelser, hvormed kroppen bedre kan slappe af og derfor komme dybere i stillingerne.

Torsdag den 4. juli:  Fokus på bagudbøjninger og omvendte stillinger.  Bagudbøjninger er de dybeste og mest intense af øvelserne. Vi bøjer meget mere forover end bagover i løbet af dagen. Derfor kan det være svært at bøje bagud, og det, der først går tabt på grund af alder, er evnen til at bøje kroppen bagud. Bagudbøjninger er med til at holde årerne smidige. Bagoverbøjninger har generelt den virkning, at de smidiggør rygsøjlen og styrker ryggens muskler. De omvendte stillinger øger blodgennemstrømningen til hoved og hjerne. Hukommelse og koncentration forbedres. Virker energigivende og renser organerne, idet de omvendte stillinger stimulerer blodgennemstrømningen.

Fredeg den 5. juli:  Fokus på blide bagoverbøjninger, bryståbnende asanas, foroverbøjninger, stressreducerende øvelser og Pranayama (åndedrætsøvelser).  De blide bagoverbøjninger og bryståbnende asanas forbereder kroppen til Pranayama. I foroverbøjninger samler man energien indad om sig selv. Det virker afstressende og beroligende for sind og krop. Typisk strækker foroverbøjninger kroppens bagside og styrker ryggens muskler. Med Pranayama kan man påvirke hele sit system og sænke blodtrykket.

Nummer
751912 - Yoga uge
Første mødegang
mandag den 01.07.19 kl. 17:00 - 20:00
Undervisere
Adresse

Lokale 1, Dominovej 32,, 7500 Holstebro

Se på kort

Mødegange
5
Almen
DKK 890,00
mandag den 01.07.19

Kl. 17:00 - 20:00

Med Pia Lago

Dominovej 32,, 7500 (Lokale 1)

Se på kort

tirsdag den 02.07.19

Kl. 17:00 - 20:00

Med Pia Lago

Dominovej 32,, 7500 (Lokale 1)

Se på kort

onsdag den 03.07.19

Kl. 17:00 - 20:00

Med Pia Lago

Dominovej 32,, 7500 (Lokale 1)

Se på kort

torsdag den 04.07.19

Kl. 17:00 - 20:00

Med Pia Lago

Dominovej 32,, 7500 (Lokale 1)

Se på kort

fredag den 05.07.19

Kl. 16:00 - 19:00

Med Pia Lago

Dominovej 32,, 7500 (Lokale 1)

Se på kort

Du har 2 hold i kurven

Kurven er tom